Dagens märkliga händelse...

Idag när jag satt och tuggade på min alldeles förträffligt goda lasagne började telefonen plinga. Jag gick för att svara, och i andra änden hör jag en man presentera sig som något namn som inte var alls konstigt (hade det varit det hade jag lagt det på minnet, det lovar jag!), han sa sedan att han ville nämna några viktigheter som hade med Viasat att göra.  Jag tänkte att det var en såndär vanlig telefonförsäljare som är så extremt irriterande, men jag höll min goda humör uppe, och försökte låta så trevlig som möjlig. Han började därefter prata med mig om det "digitala i hemmet", jag hade ingen aning om vad jag skulle svara, men sa vänligt,och en smula frågande "Vi har Canal Digital". Mannen frågade då varför vi hade det och inte Viasat som han tyckte var pricken över i:et, och som nu även hade Kanal5. Jag svarade att jag inte visste, men att det kunde ha något att göra med att jag hade pratat med pappa om att jag ville ha Fox Kids så att jag hängde med i svängarna när Molle pratade om Spindelmannen och Totally Spies (som ni förstår har denna övertalning några år på nacken). Mannen frågade sedan om det var jag som sa vad pappa skulle göra och köpa, jag sa då att jag inte gjorde det, men om han var intresserad att försöka få pappa till att köpa hans Viasat skulle han ringa på fredag eftersom han kommer hem på torsdagkvällar. DET VAR DÅ DET HÄNDE! Mannen började fråga om pappas jobb och fortsatte därefter att gå in på ämnet, så att han kunde berätta att han jobbade inom samma område. Han konstaterade dock att de inte jobbar för samma företag. Man lär sig något nytt varje dag!

Mannen som jag redan från första andetaget såg som en vanlig telefonförsäljare som levde upp till deras image att vara sådär irriterande som bara de kan vara, började småprata med mig! Varför?! Aldrig under mina 17 vårar har jag upplevt detta. Men som de säger; någon gång ska vara den första.

//
En glad, men något chockad Brunettbella

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Någon gång innan jag dör vill jag ha ett samtal om mitt liv med en telefonförsäljare, när jag blir lite modigare ska jag själv inleda det.

2009-03-25 @ 10:12:44
URL: http://beatriceheintz.blogspot.com/
Postat av: Brunettbella

Det tycker jag låter som en fin idé, Beatrice. Men jag måste säga att jag blev lite rädd när han började småprata sådär, jag började fundera på om han verkligen har rätt jobb...?

2009-03-25 @ 18:16:21
URL: http://josefinelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0