Nu är jag på toppen igen!

Jag, Josefin och Brunettbella begav oss till ishallen förut för att titta på hockeyderbyt mellan Åmål och Säffle. Och herregud vilken tillställning.
När vi kom dit hade de en särskild ingång för de som hade förbeställt biljetter, de hade rustat upp med vakter både inne och ute, de hade skrivit "tips på hejarramsor" i det bladet som man fick och det konstigaste av allt var innan spelarnas entré. Det som hände var att fem "seniorer" utklädda till indianer/cowboys halkade ut på isen (samtidigt som den där vilda västern låten spelades) och ställde sig på en rad. Där stog de medan domarna (som förövrigt var från Grums..så mycket mer) åkte in på isen. När sedan första laget, alltså Åmål (..vid Vänern) åkte in på planen avlossade de utklädda männen knallpulverpistolsskott. Sedan kom säfflelaget in och lampor sattes på och indianerna försvann. Jag roades av detta skådespel men vi förstod det inte alls.

Så om någon som läser var på hockeyn och fattade vad indiangrejen var, snälla förklara för oss!


Imorgon blir det någon slags fotbollscup i Tegnérhallen dit vi ska. Jag ska dit för körven.


Pusssss

/Elin


Kommentarer
Postat av: anonymt fan

hah jag var också där och jag fattade inte heller indangrejen!!

2009-02-16 @ 12:12:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0