Positiviteten är vad som gör den här bloggen till vad den är.

Jaha, då var vi här igen då. Terminens första jävla word-dokument där någon form av uppsats ska knappras ner är öppnat och jag är givetvis lika motiverad som vanligt! Det känns ju så kul när jag nu, för femte gången på en halvtimme skulle jag kunna gissa mig till, tryckt upp ett nytt internetfönster och börjat greja med annat.
MEN! Det blir ju synnerligen trivsamt för er med ett nytt inlägg istället, och faktum är att jag och Elin alltid sätter våra läsare i första rummet. Som man säger.
Som ni kanske förstått har både jag och Elin (tillsammans med vår käre Molle och Lellknörr, bland andra) givit oss in på det här med att läsa natur. Det roliga och ironiska i detta är att det skulle vara olidligt intressant att ha räknat alla de konversationer som innehållit fraserna "Om jag inte fattar ett skit av förtsa kapitlet i matte A, hur fan ska jag då fixa matte D?",  "VARFÖR valde jag den här jävla linjen?! Jag är ju fan inte ens bra på matte! Eller fysik!" och "Jag är så jävla arg på mamma och pappa för att de inte hindrade mig! De borde ju veta att jag inte skulle klara det!".  
Fast hur lite vi än fattar har vi ju det trots allt ganska trivsamt, allt som oftast. Bland annat har vi sedan första dagen roat oss med att skriva upp diverse trevliga citat som både vi själva, klasskamrater och lärare bränt av. Dagen till ära tänkte jag dela med mig av ett urval av dessa! (Och det interna får ni stå ut med)

- Åh, varför kan dom inte hänga upp en tistel på skolan?!
Molle är sugen på lite kärlek men har inte riktigt begreppen klara för sig. Smart tjej får vi säga!

- On Wednesday, 12:30, you have to be undressed."
En smått förvirrad idrottslärare försöker förklara för två icke-svenskatalande tjejer att de ska vara ombytta på nästa lektion. Lyckades väl sådär.

- Ni ser ju att de andra två linjerna var helt fel. MISSFOSTER inom fysikvärlden.
Börjar vi ana lite naturhumor, månne?

Elin: - Aja, men då får vi väl tänka själva då.
Molle: - Jaja...
Josefin (eller jag): - Ja, det lär ju hända.
Kenneth har precis förklarat att vi får jobba på själva nästa lektion, eftersom han ska vara borta. Och vi är positiva till detta!

- Jag var tvingad att spela mandolin i två år... Det var taruma det!
Kenneth glider en smula från ämnet när han egentligen skulle prata om Antikens filosofer.

Och så får ni ha det bra så länge!
/Josefin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0