Flaaarn?

Som jag nämnde i onsdags bjuder vår granidosa blogg idag på en trevlig nyhet. Det är ju trots allt fredag, och vi gör ju vad vi kan för att späda på våra kära läsares fredagslycka! Det som kommer hända är alltså att vi varje fredag kommer lägga upp ett You Tube-klipp som vi finner ovanligt trevligt. Titta och njut, kära vänner, som jag och Elin brukar säga när vissa situationer är påväg att inträffa på skolan.

Av erfarenhet vet jag att detta klipp inte går hem hos alla, men eftersom jag och min bror troligtvis aldrig skrattat så intensivt som vi gjorde när vi såg det sisådär fjärde-femte-sjätte gången, tänkte jag ignorera detta faktum och istället guida er genom klippet. Här kommer de ögonblick som gör klippet till vad det är (och som man troligtvis inte märker första gången man ser det), i sin korthet!
0.38 - Gubben med hatten gör något slags cp-ryck under tiden han pratar om den förpillat förtjusande dagen.
1.59 - Handlarn utstöter "mjöl?" något kvävt precis efter att gubben med hatten sagt samma sak. Möjligen klippets roligaste händelse!
2.56 - Kandidaten säger "jaha." lite tyst och aningen förvirrat när handlarn berättar om vad han får.
3.12 - Handlarn hoppar upp och tar ett bett av knäckebrödet som hänger i taket.
4.11 - Handlarn säger "mandel!"
4.13 - Kandidaten säger "flaaarn?"
4.17 - Handlarn skriker "ja det tror faan det!"i bakgrunden. Klippets höjdpunkt, tillsammans med 1.59.
4.53 - Pastor Hansson: "Men! Man lever inte av vackert väder alenast." Handlarn: "Nej man gör ju inte det!" Här är det alltå betoningen på "det" som för det kul.
5.21 - Pastor Hansson får fjärde säsongen av Dellert Dellert på dvd. Fina grejer.
5.30 - Pastor Hansson får en lesbisk keps.
6.02 - Mjölet flyger från handlarn när han rycker till och ska peka på gaffeltrucken.

Ja, det får väl räcka va?
Fredagslycka till er!
/Josefin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0