Söndagar alltså...

Jaha, så sitter man här, sista lovdagen och är bara allmänt trött på allt.
Gårkvällen inleddes för min del på en flådig 50-årsfest, sittande trerättersmiddag med bordsplacering och hela paketet. Det var ju trevligt, men eftersom jag kände mig aningen missanpassad och till skillnad från min bordskavaljer, boende i forshaga, hade möjlighet att dra vidare, gjorde jag så. Efter ett par telefonsamtal visade det sig att Elin bestämt sig för att låta sin bonings kalla väggar hindra henne från synder, att Martina var långt över salongsberusadgränsen och därmed ytterst svår att kommunicera med, och att kalaset hos Fredrika var övergivet. Därför mötte jag upp Sandra och gänget och vi begav oss genom staden och upp till järnvägsgatan. Trots den tidiga timmen var den utlovade maskeraden en smula avstannande (enligt de inneboendes egen utsago), men vi hade det givetvis förträffligt trevligt ändå! Ett par underliga maskeradutstyrslar bjöds det även på, helt klart... Tur som jag hade fick jag dessutom skjuts hem vid 4-snåret och det var ju fint, för det är egentligen på tok för långt till Treabackarna för att gå.
Det var nog kvällen i korta drag, ja.
Nu ni, ska jag sätta mig och skriva om nobelptistagarna på engelska. En uppgift som alltså ska vara inlämnad klockan 4 idag. Hahaha, lycka till.
Ha det fint!
/Josefin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0