Ett stycke julerim

Så här på julaftons kväll
har det visat sig att jag ändå varit ganska snäll
För idag har paketen varit många
och flertalet av dem var bra långa
Bland dessa fanns en fin bok om Dylan
vilken sannerligen inte kommer samla damm på hyllan
Men efter att både klapputdelning och Kalle Anka tagit slut
och en hel släktgren flugit ut
återstår i vårt hem nu endast sex personer
då en annan släktgren är i Thailand och äter meloner
Bitter skall jag dock inte vara
då jag efter nyår själv ska fara
Dessutom har jag idag något kvar att se fram emot:
kvällsgröten, kaffe och annat skrot!
Innan jag nu till familjen skola återvända
vill jag till er läsare en tänkvärd julhälsning sända:
Det är julens stämning som räknas
och av för mycket juleskum kan man kräkas!

God Jul!
/Josefin

Kommentarer
Postat av: Bea

Du kan rimma du Jossa!

2008-12-24 @ 21:41:23
URL: http://beatriceheintz.blogspot.com/
Postat av: josefinelin

Att jag kan!

2008-12-24 @ 21:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0