Citat

En fin liten lättnadskänsla sköljde över mig när jag gick ut ur salen efter historiaprovet förut... nu har vi ett enda prov kvar innan jullovet, och för att uttrycka mina känslor kring det kan jag inte göra annat än citera Christer Sjögren: C'est magnifique! Detta är naturligtvis också goda nyheter för er läsare, då uppdateringen troligen kommer bli på en högre frekvens.
Nu tror jag bestämt att det är hög tid för att uppdatera er på citatfronten. Det var ju ganska länge sedan sist och vi har några riktigta pärlor att bjuda på!

Någon slags lab som har med längd att göra utförs på fysiken och några diskuterar hur långa de själva är.
Barran: - Jag är snart en meter... eller vad var det vi pratade om?
Ja... vissa har väl en förmåga att överskatta sig själva.

Tord: - Om du drar med 700 newton i Robin...
Barran: - Vilken förolämpning!
Vissa har väl en förmåga att överskatta sig själva... igen.

Tord: - Vi ska ju repetera inför provet idag.
Jens (som kommit in i salen för att hämta något): - Men ni kan väl redan allt, så...
Tord: - Ja, och det är därför vi ska spela luffarschack och dricka jaffa istället.
Dessa spontana kommentarer är vad som förgyller skoldagen.

Vi gör masker av våra ansikten på bilden.
Någon: - Men tänk om den inte lossnar!
Per-Anders: - Jodå, det gör den, bara ni har smörjt in ansiktet oerdentligt med vaselin.
Barran tar upp vaselintuben: - Men du... det står ju lim på den här!
Denna människa alltså!

 - Nästa vecka lämnar vi det här kapitlet och drar in i kapitel fem. Ett mycket härligt kapitel faktsikt!
Tord på fysiken. HAHAHAHAHAHAHA.

Philip visslar på bröllopsmarchen för femte gången samma dag.
Elin: - Vad fan visslar du på den hela tiden för?!
Philip: - Men jag har fått den på hövve!
Sääääääääkert...

Barran och Philip ska mäta någonting, men avbryts av Tord:
Tord: - Det finns något som börjar på "parallax" och slutar på "fel".
Hela klassen börjar gapskratta. Herregud, vilken humor man utvecklar på den här jävla linjen.

Ankie: - Vi ska ha 20 av orden som glosor...
Barran: - Åh nej, jag som ville ha alla!
Ja det tror faaan det!

Tord har precis visat oss hur man gör ett eget spel på miniräknaren.
- Jag kan inte göra så avancerade spel som en gubbe som springer runt och skjuter, eller ett flygplan som ska uppfostras till en dagisfröken, men...
VAAAA?

Som ni ser är det i vanlig ordning Tord och vår käre Sebastian som leverera de flesta citaten... Men vad gör väl det?

Trevlig helg nu.
/Josefin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0