Kollegieblock och varmt donkenkaffe

Det verkar som att kvällskvisten är min tid för att skriva inlägg! Onekligen är det ju då det är lättast att sammanfatta dagarna.
I vilket fall är det måndag idag, vilket betyder att vi ställs inför det faktum att skolan börjar den här veckan. Med detta i åtanke begav jag mig till Säffles omåttligt livliga stadskärna tillsammans med Sandra, för att inhandla diverse nödvändiga attiraljer (kollegieblock med andra ord) inför torsdagen.
Efter att ha letat i de tre affärer som kunde tänkas ha denna typ av skolgerråd, kunde vi konstatera att bra kollegieblock är fullkomligt omöjligt att få tag på i vår härliga stad. Vi kan alltså konstatera att Säffle lägger ribban HÖGT. Inavel hit och kollegieblocksbrist dit. Jaja.
Istället för att fortsätta ägna åt oss dessa omöjliga aktiviteter, flanerade vi vidare till vad som enbart kan kallas för det enda beviset på att Säffle faktsikt är en stad: Donken. Efter lite fundering över var vi skulle sätta oss för att bäst undvika vissa personer, tog vi våra kaffemuggar, slog oss ned vid ett bord och njöt lite av att det var Angelica som jobbade, istället för oss (det var vad jag gjorde, i alla fall, men Sandra förklarade att hon faktsikt tyckte det var ganska kul att jobba. Underlig människa, det där. Haha). Dagens stora fråga är följande:
Hur länge kan man som kortast vänta innan man börjar dricka kaffet från McDonalds, utan att bränna hela jävla tungan av sig?
Trots skållhett kaffe hade vi en trevlig, om än något kort, umgängesstund, innan jag var tvungen att bege mig hemåt för att åka på en av alla dessa förbannade fotbollsträningar.
Nej ni, klockan har passerat tolv och jag känner att jag fått ur mig det jag vill för dagen. Dessutom måste man ju faktsikt släpa sig upp tills Stefan Hölming, som Elin gärna uttrycker det, hoppar final imorn. Så får vi ju för fan hoppas att den spänstige lille värmlandspöjken lyckas slänga sig över sisådär två och en halv meter, så är guldet fixat.
Och vem vet förresten, morgondagen kanske dessutom bjuder på en tur till Åmål, för fortsatt kollegieblocksletande. Är Sandra pepp, så är jag!

/Josefin


Kommentarer
Postat av: Jennifer Nilsson

ursäkta, men jag skulle vilja påstå att det faktiskt GÅR att inhandla kollegieblock i säffle! nämligen minsann på pekås. ;) har köpt mig fyra glänsande fina kollegieblock, två linjerade och två rutade, PLUS två pärmar! ;D skynda dit och se ifall det fortfarande finns kvar! ;) Extrapris var det ju också!

2008-08-23 @ 13:53:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0