Vardagens irritationsmoment

Det finns absolut inget som jag irriterar mig så mycket på som när folk skriver "Ni" eller "Du" eller "Din" och så vidare med stor första bokstav. Förtydligande exempel, tagna direkt från instruktionerna om hur man laddar hem musik från Blondinbellas hemsida (hon vet allt hur man gör sina läsare klyftiga, den där Bella):
 "Varken Dimest eller Blondinbella.se har tillgång till Din kortinfo", "...så att vi kan maila ett kvitto och nedladdningslänkarna till Dig"  och "Du betalar själv trafikavgiften för nedladdning till Din mobil".
Jag ser ingen som helst vettig mening i detta! Vad är det man vill få fram? Att man vill verka artig, fast man egentligen inte är det? Att man ser dessa ord som egennamn? Att man bara är fullkomligt inkompetent språkmässigt? Detta är för mig en gåta.

Så har jag fått avreagera mig för dagen, då!
Pussss
/Josefin


Kommentarer
Postat av: Beatrice

Detta funderar jag också på..

Är verkligen inte förvånad att blondinen nu ska visa hur man kan ladda hem musik, urk!

2009-03-12 @ 16:46:07
URL: http://beatriceheintz.blogspot.com/
Postat av: Louise

Jag stör mig så mycket på det så jag blir hysterisk och okoncentrerad på allt annat än den där förbannade stora bokstaven när jag läser sånna där texter -.-

2009-03-20 @ 12:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0