När mormor städar, blir det tomt.

Denna dagen har jag hunnit med diverse saker. Skolan är fortfarande aktuell, så det blev ett besök där mellan 08.00 till 14.05, it's always a pleasure! Efter detta besök skulle jag bege mig mot mormors place, när snälla Caroline sa att hennes mamma (som förövrigt kallar oss Paris Hilton- gänget) kunde köra mig dit. Jag hoppade in i bilen, samtidigt som Caroline och Elin. Även denna dag lyckades Annika bjuda på en kommentar som resulterade i ett skratt. Idag är det ju nämligen den dagen då Maria berättade för Josef att hon var med barn. Annika däremot, hon sa att idag var det en händelserik dag för 2009 år sedan, det var nämligen då som Maria berättade för självaste Jesus att hon var gravid. Där snubblade hon på orden...

Väl framme hos mormor gick vi till Sibylla och åt hamburgare för att få i oss all energi som kan behövas för att tömma en lägenhet, mormor ska nämligen flytta. När vi kom tillbaka till lägenheten bar vi upp saker på vinden och efter det bad hon mig att skruva av alla handtag, vilken jag gjorde, med nöje! Plötsligt ringde telefonen och denna gången var det inte en telefonförsäljare, nej det var en av mormors socialare vänninor, detta såg hon nämligen på hennes telefonsvarare. Innan hon svarade sa hon till mig att jag om några minuter skulle ringa på dörrklockan och komma in i lägenheten och säga
" Hejhej! Här kommer jag och ska hjälpa dig." Hon är för härlig, min mormor.
Klockan halv fem blev jag upplockad av en viss Elin som skulle till Colorama och kolla på tapeter, men för att undvika jobbiga situationer hakade även jag på. Inte som smakråd, utan som spejjare!
Nu sitter jag här och funderar på att gå upp och göra mig en smörgås och kolla på Vänner. Ja, så får det bli!

På återseende!
 
// Brunettbella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0