Brunettbella gästbloggar

Ja. Eftersom mina två bloggvänner inte har presenterat mig, är väl det något som jag får göra själv. Jag skulle nog förklara mig som ganska lik både Josefin och Elin (som är lika varandra). Vi har samma humor, och.... ja, jag tror nog att det var allt jag kom på just för tillfället, men ni vet; humor är allt. Jag sitter mer än gärna med dessa två rosenrara flickor och fikar med min och Elins  kladdkaka (som förövrigt är helt magnificent), dricka till mig och Elin och kaffe till den lite mer mogna och vuxna Josefin. Till detta slevar vi skvaller, ett intressant nöje, skulle jag nog vilja säga. Jag är nog den sista delen i vår trio, en trio som funnits väldigt länge. Iallafall sen vi var fem, vilket är väldigt länge. Detta kan resultera i att vissa stunder inte är så ljusa som  andra. Ett exempel på just en sån stund som inte var en av våra ljusaste var när Josefin kom sent från spanskan och skulle lägga in sina böcker i sitt skåp, något Elin redan gjort.  Och eftersom vissa situationer är ganska svåra att förklara ska jag försöka göra det bästa utav det.

Josefin kommer ner ifrån spanskan och svänger lite på kroppen och öppnar munnen när hon får syn på mig och Elin:
- Vänta, jag ska bara lägga in mina böcker.
Jag och Elin ville hem och var inställda på att få gå och utbrister därför:
- Åhhhh!
Josefin är trött efter spanskan och blir därför automatiskt trött på oss och säger därför:
- Men vad faaaaaan, jag..... Med ilskan i rösten.
Elin svänger lite med väskan och säger därefter lite nonchalant:
- Men Jossa, bli inte så sur! Vi säger alltid såhär till varandra.

Ja, det var nog allt för den här gången. Ta hand om er!
/ Brunettbella


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0