Statoilbesök och söndagsfunderingar

Om jag inte räknar fel så blir detta minsann mitt fjärde inlägg på raken. Hmm, det är nästan så man börjar fundera på om det är så att min käre frände Elin inte tar bloggen på allvar... Alternativt är det så att jag blivit duktig på att uppdatera. Eftersom det senare alternativet får mig att framstå i ytterst god dager tror jag på det.
Hur dom helst! Dagen igår blev som planerad. High School Musical var precis lika dålig och skrattretande som jag föräntat mig, men Elin och Brunettbella var ju så söta när de satt där och trallade med i låtarna så glatt, att man inte kunde för annat än bli lycklig ändå. Lite senare dök Bea, Josefine och Carro upp. Även Fredrika som är hemma i Säffle dök upp en sväng, innan vi gick ut på en liten promenad. När de tre blonda flickorna i vår glada skara ville gå förbi Statoil anade vi brunetter ugglor i mossen... och minsann! Det var en varsinn korv de skulle köpa. Eftersom de verkade skämmas så till den milda grad över detta, kände jag att det var på sin plats att nämna det i denna omåttligt populära blogg. Tycker ni inte? Ja, det var alltså kvällen i stora drag.
Söndagar är för min del en funderardag, och en dag då man gör vad man kan för att fördriva tiden. Därför har jag precis tagit fram min smått oumbärliga kalender och kommit fram till att det är 73 dagar kvar tills nästa höjdpunkt i livet. Det är nämligen så att det på nyårsdagen bär av till Arlanda, då vi därifrån åker vidare till Thailand, där vi sedan stannar i hela 26 dagar. Lycka!
För er som inte vet det sedan tidigare, så är det två av Säffles mest inflytelserika och respekterade familjer som kommer att delta i denna resa; familjerna Edman och Blomberg/Andersson. Just detta är ju lite ironiskt, med tanke på att vi åker på nyårsdagen. Jag har en känsla av att det är två måttligt pigga bilar som kommer rulla iväg mot huvudstaden, sådär på dagen efter nyårsafton. Hahahaha. Och flygresan på totalt nätsan en dygn kommer bli ett rent jävla helvete. Jaja.
I vilket fall som helst ställer jag mig tveksam till om övriga Säffle kommer klara sig i vår frånvaro, men det är ju trots allt upp till er.

Det var nog allt jag hade på hjärtat för tillfället.
/Josefin

Kommentarer
Postat av: Bea

Din jävel, vi skulle prata tyst om det där statiolbesöket :P

2008-10-21 @ 21:21:44
Postat av: josefinelin

Äh, ni får allt skylla er själva!;)

2008-10-25 @ 10:17:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0