Spännande söndag

Idag hade jag tänkt mig en söndag i ordets fulla bemärkelse, jag hade tänkt att sova länge, gå upp och fördriva dagen med att kolla på Scrubs. Ok, jag sov till halv tio och det dög för mig, jag gick upp och satte på Scrubs. Efter tre avsnitt kom mamma och frågade om jag ville följa med ut och kratta löv. Jag skrattade åt detta och sa att jag ville inte byta ut mitt Scrubstittande mot lövkrattande för allt smör i Småland. Mamma drog trots detta med mig ut och inom tio minuter stog jag på baksidan med en kratta i handen. Jaha tänkte jag, då gäller det väl att kratta ihop dessa förbannade löv så fort som möjligt för att sedan kunna återgå till Scrubs. Det var ganska trevligt i början ändå, lite krattande, lite prat med grannar om löv, kaffe och diverse skador. Jag är däremot en väldigt rastlös person och tröttnade snart. Jag jagade ut Fredrik. Han kom och började kratta. Han är väldigt van livet som millitär och ville lägga upp en strategi hur vi skulle kratta utefter väder och vind. Jag skrattade åt detta och började kratta löv på honom. Det utbröt lövkrig och jag gav upp efter cirka fem sekunder då jag var helt och hållet täckt i löv. Jag gick med svansen mellan benen bort en bit och började kratta. Efter ett tag sa Fredrik "Vad bra jag är på att kratta löv." högt för sig själv. Jag svarade genom att säga "Snälla du, jag är född till att kratta löv". Fredrik fnös och tittade menande på lövhögen han hade fått ihop. Jag måste erkänna, den var stor! Jag erkände dock inte detta för honom och sa istället att nu jävlar ska vi se vem som har den största högen och började kratta. Jag krattade ihop löv i en hög och tog andra högar som låg på marken och samlade in till min hög. Jag hade ett vinnande koncept och efter ett tag var min hög större. Jag visade Fredrik och hånskrattade åt hans lilla hög. Det var som att jämföra Mount Everest med Dödsbacken, ja ni kan ju tänka er!
Nej nu ska jag gå och förbereda inför skoldagen imorgon, dvs. jag ska lägga ner min vaselinburk i väskan. Ha en trevlig söndag.
/Elin

Kommentarer
Postat av: angelica

haha, vilket roligt inlägg x)

2008-10-14 @ 12:08:16
URL: http://sweedyangelica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0