Lägesrapport

I brist på annat har jag lite information att delge er:
- Jag har inte köpt en endaste liten julklapp i år.
- Det har visat sig att jag är överjävlig på att göra potatisgratäng.
- Juldagen ser, efter dagens planering, ut att bli förträfflig.
- När alla andra spenderat hundralapp efter hundralapp på sina julaftons-/juldags-/nyårsmunderingar, har jag spenderat totalt tjugo kronor.
- Pepparkaksdegen har i år förlorat lite av sin charm för min del.
- Jag är lite dyster över att det bara är en liten lucka kvar på oioioi-kalendern.
- Vår julgran, som annars brukar hålla ytterst hög klass, är i år inte lika ståtlig som vanligt.
- I vår bostad finns just nu inte mindre än tio bingolotter.
- Glögg är en alldeles förtäffligt god dryck, medan julmust är synnerligen överskattat.
- Jag har inte pluggat på nästan en hel vecka.

Ja... det var väl allt för nu! Jag återkommer säkerligen imorgon. Vem vet, det kanske till och med bjuds på ett inlägg på rim!
Nej, nu har uppesittarkvällen börjat, så jag får smyga mig iväg!

God Jul, så länge!
/Josefin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0