Det man inte finner i skogen, finns inte

Det var ett tag sedan vi hördes av nu, men som alla vet har man fullt upp nu i juletider. Idag har jag städat och "när Elin städar blir det tomt" -ett gamalt Sune-ordspråk. Jag har också varit ute med Fredrik och huggit gran, jag sjöng "nu ska vi hugga gran, ja! nu ska vi hugga gran ja! nu ska vi hugga oss en graaaan, yeees!" ett antal gånger under denna granhuggartid, så många gånger att jag själv blev trött på det.
 Vi åkte fram i 10 km/h och spanade efter den rätta granen. Det blev tillslut så att vi högg av toppen på en gran. När vi skulle spänna fast denna gran på biltaket kom Fredrik på att vi inte hade något att spänna med. Jag var påväg att dra ur mina skosnören när militären kom på att han hade förband i sin byxficka. Vi anväde dem och i skenet av ficklampan knöt han fast granen. Det gick fint men det tog lång tid. När det endast var en knut kvar drar den käre millitären av förbandet och det var bara att börja om.
Efter mycket om och men var det nu klart. Då såg vi att granen var visst ganska kort. Jag skrattade hysteriskt och tårarna rann.
Nu står den här så fint inne i stugan och den var tyvärr inte så oerhört kort som vi trodde, det hade varit kul annars.
Nej nu ska granen kläs, glögg ska drickas, rimmen ska skapas och uppesittarkvällen ska avnjutas. Visste ni att jag älskar Lotta Engberg? Och att jag är extremt skicklig på att rimma?

God Jul kära läsare!
/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0