Hello Josefin

Hallå, Hallå!

Här sitter man alltså, äter en bounty ( det är faktiskt inte så jävla äckligt ), lyssnar på lite musik och har det allmänt trivsamt. Ja det finns inte mycket att tillägga om min dag, det händer absolut ingenting. Istället är mitt uppdrag att skriva en liten presentation av den andra halvan i vårt blogglag.

Josefin är en alldeles extraordinär människa. Jag har känt Josefin i 16 år och jag vill tro att jag känner henne utan och innan. Jag ska härmed dela med mig lite av denna människa till er som inte känner henne så väl. Josefin är tjejen som säger sympatisk istället för trevlig eller snäll, hon är den som rättar en när man säger bedde istället för bad eller skärt istället för skurit, hon är den som säger "men vad faaaan" när man dödar en varelse som inte är nödvändig att döda,hon är den som faktiskt skulle klara att leva utan kött, hon är den som får panik när det är en geting i närheten, hon är den som kan varenda jävla replik ur sunes jul, sunes sommar eller nile city och hon är den som alltid, alltid, alltid är ironisk. Hon har helt enkelt en del egendomliga saker för sig!

Jag har haft många både trevliga och minnesvärda stunder med denna vän. Vi har upplevt många incidenter och händelser tillsammans, här får ni ta del av några av våra episoder. Vi har rullat nerför en backe sittandes på varsin skateboard, vi har skrivit en låt tillsammans (vi var då sisådär sex år och vi båda kan fortfarande text och melodi till denna lilla visa), vi har sjungit solo på varsin vers på en skiva som såldes i kyrkan (låten hette åsnefålen, även den kan vi båda fortfarande texten och melodin till), vi delade våran första kärlek, det var samma kille, då var vi väl också runt 6-7 år skulle jag tro, men det var ingen tävling, vi satt nämligen och ritade teckningar tillsammans föreställandes att vi gifte oss med honom, vi har älskat Markooios "vi drar till fjällen", westlife och lemontree tillsammans, vi har, när vi gick på dagis lekt artister tillsammans med två killar, varav en var vår stora kärlek. Det gick till på så vis att vi satte på en Magnus Uggla-låt (gärna "kung i baren" eller "visa pattarna") och en av killarna sjöng och den andre spelade på en gitarr någon gjort i trä. Min och Jossas uppgift var att dansa och sjunga med i bakgrunden, vi har gått på aerobics tillsammans och klätt upp oss inför avslutningen av den, och låt oss säga att 6åringar ska inte måla på sig knallrött läppstift själva, vi har missbrukat uttrycket "och för den delen" i sammanhang där den frasen inte alls hör hemma, vi har varit kära i så gott som alla 88-or från Säffle, och ja, såhär skulle jag kunna hålla på hela dagen, men vidare!

Josefin är faktiskt en ganska klantig person, river ner och gör sönder saker, som min barbie tillexempel. Jag hade fått en ny barbie, den finaste i hela världen enligt mig. Jossa skulle borsta barbiens långa, blonda hår, huvudet gick av och det resulterade i att jag började gråta, men det där med klantighet ska jag nog inte uttala mig så mycket mer om (ska jag säga, som klämde tummen i Jossas bildörr, vilket resulterade i en blånagel och även slog i huvudet i deras stentrapp, jag kommer inte ihåg vad det resulterade i.)
Josefin älskar fotboll, ja man kan nog kalla henne sportfantast. Hon är ett inbitet, lojalt Arsenalfan. Jag bevittnade häromdagen en mycket intressant konversation mellan henne och ett anonymt Manchester United-fan. Både ord, ramsor, sånger och svordomar förekom i denna livlliga diskussion. Till saken hör också att båda parterna i konversatonen var lite smått berusade, vilket gjorde åsiktsutbytet extra roligt.
När Josefin inte är ute i svängarna och minglar runt med Säffles befolkning spenderar hon tiden genom att kolla på Vänner, Scrubs eller Green Street,  läser, kollar på fotboll och umgås med mig, bland annat.
Josefin är en Harry Potter-nörd. Hon har malt igenom alla böckerna på både engelska och svenska, både en och två gånger. Själv har jag svårt att vara vaken en hel Harry Potter film.
Jag och Josefin har faktiskt en hel del gemensamt också, bland annat det som hon nämnde i förra inlägget. Jag har några saker att tillägga. Vi båda älskar FBK, vi delar åsikt om både Fredrik Reinfeldt (idiot) och öl. Vi enas om att salongsberusad är ett alldeles fantastiskt uttryck och matte är inte så jävla hemskt, ändå!

Josefin har också en och annan orginell talang. Ett lysande exempel är att hon kan sjunga "det är hon" med Brolle, ni vet, precis som Brolle. Hon får exakt den där vibrationen på hoooon som är skrämmande lik Brolles faktiskt. Ett annat exempel är att hon kan prata skånska precis som Idol-Ola. Hon kan säga tre meningar på oklanderlig Ola-skånska: "Hej jag heter Ola." "Jag kommer från Lund." och "Jag gillar att spela fotboll." En sista grej är att hon kan göra en bejublad imitation av Annelie Ahnström, alltid lika uppskattat.
Det var allt jag hade att bjuda på om Jossa för den här gången. Hon är kort och gott världens bästa på många sätt och hon betyder enormt mycket för mig och många andra!

Och till sist! Bli inte förvånade om ni är släkt med Jossa, hon är nämligen släkt med drygt 70% av Säffles befolkning skulle jag tro! En inte helt ovanlig kommentar från henne är "Men det är ju min tremänning!"

/ Elin

Kommentarer
Postat av: Jennifer Nilsson

Haha, älskar de sista "Och till sist! Bli inte förvånade om ni är släkt med Jossa...."! xD ;) hahah ^^

2008-08-23 @ 13:49:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0